måndag 16 januari 2012

måndagen den gråa.

igårkväll klockan elva blev jag klar med tentan. den där tentan som skulle lämnas in den 29 mars. vi vet ju allihop att jag den 15 mars låg på sjukhuset i väntan på att bli opererad dagen därpå. vi vet också allihop att jag inte var människa på månader därefter, även om man då och då kunde tycka sej få en skymt av mitt riktiga jag. nåja. hela tiden har tanken varit att denna tenta skulle bli klar, men vi vet ju också allihop hur lätt det är att skjuta fram allting. och nu plötsligt tar kursen slut om fyra dagar och jag insåg att det var bråttom.

nu är det inte bråttom längre. nu väntar jag bara på att bli godkänd så att jag kan registrera mej på fortsättningskursen.

det känns idag som alltid efter en tenta som "nu då?"
vad gör jag nu? vad har hänt de senaste dagarna? vad ska hjärnan nu fokusera på, ha att jobba med?
oroa er inte. vi känner mitt huvud vid det här laget, det har alltidalltidalltid någonting att jobba med.

jag har nyss varit på inm och haft uppföljning. det känns väldigt märkligt att avsluta någonting som jag aldrig trodde skulle ta slut.

minns ni hur det var för ett år sedan? nej. inte jag heller. men jag minns den här texten jag skrev om hur 2010 hade varit.
http://annamittialltihop.blogg.se/2011/january/utkast-jan-1-2011.html
jag borde göra en likadan för hur 2011 blev. jag återkommer med en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar