fredag 20 januari 2012

gå så försiktigt du kan.

jag fick plötsligt väldigt ont i magen.

det finns saker i mitt liv som inte fungerar pga en så enkel grej som att jag är jag och inte klarar av vissa saker.

allt som gör ont måste elimineras.

jag tycker inte att det är okej att ringa och skälla på någon en fredagseftermiddag. jag tycker inte att det är okej att göra det om det så vore tisdag, torsdag, söndag, kväll eller morgon heller.

idag, just nu, pga detta, har jag känslan av att det kvittar vad man än gör. jag hatar den känslan. jag vill inte att det ska kvitta vad jag gör. jag vill att det ska märkas att jag gör precis allt jag kan och att det någonstans uppskattas.

ibland, människor, får ni mej att tvivla på hela den här världens skönhet - ni har inte rätt att göra så. tänk lite, åtminstone då och då, på hur ni beter er? det låter rimligt tycker jag. i alla fall de gånger man ska bete sig mot någon annan.



__________________________________________________



jag ska be att få tala om att solen just nu skiner rakt in genom balkongen och värmer mej på ryggen. jag älskar den solen. den får mej till exempel att väldigt lätt glömma idioter.




__________________________________________________






jag måste ändra den här historien, det är i alla fall så det känns
det måste få ett slut, ett sådant som man sedan kan släppa
ett sådant som känns okej och går att leva med
- eller utan, det är ju det som är själva grejen

världens finaste människa är plötsligt en annan

vem vore man utan sina känslor?

jag har förihelvete ägnat hela livet åt att fly. varför det?

jag tänkte häromdagen att det inte ska vara så
det kanske inte är meningen att man ska hitta någon som man redan sett i sina drömmar
som man redan känner igen, redan lärt känna, redan kommit underfund med
det kanske är meningen att man ska hitta någon som själv får ta plats
någon som gör att man ser på ett annat sätt
- någon som förändrar ens drömmar och gör dom bättre
någon som ändrar ens syn på livet
- och därför gör det mer värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar