torsdag 1 september 2011

it's easier than telling the truth


Utdrag från Wikipedia;
[...] Det har anförts många anekdoter om att cannabisbruk leder till likgiltighet och oförmåga. Forskare har kommit att kalla letargi bland cannabisbrukare för amotivation. Amotivationssyndrom har kommit att ses som ett av huvudproblemen med cannabis och utgör ett av huvudargumenten för cannabismotståndare. Bland annat fruktar man en apatisk livsinställning, känslomässig utmattning och dåliga resultat i skola och på arbete. Svenska folkhälsoinstitutet gav 1994 ut skriften Haschboken, där det sägs att amotivationsyndrom "är ett tillstånd av avtrubbning och likgiltighet. Haschrökaren lever då i sin egen värld och verkar helt enkelt vara dum. Han har svårt att uttrycka sig och tala med andra, verkar inte riktigt förstå vad som sägs och nästan ingenting fastnar i minnet."


och plötsligt - plötsligt plötsligt - it makes sense. alltihop. Hur man nu säger det på svenska. Plötsligt förstår jag alltihop. Plötsligt är det klart och tydligt och inte det minsta vagt. Inte ens suddigt. Kanske var det bättre när det var lite imma för ögonen ändå, för det här ville jag inte se. Jag ville inte se det då, och jag vill inte se det nu - men nu när jag ändå förstått och sett, då är det dej jag inte vill se. Någonsin igen.

Det gör bara ont, det är bara det.

1 kommentar:

  1. Älskade, älskade vännen min!
    Jag blir så ledsen för din skull. Jag vill inte att du ska ha det såhär jobbigt. Jag vill att du ska vara glad och att det ska glittra i dina ögon...
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att det snart, snart börjar glittra igen - och att ditt bubblande skratt kommer tillbaka.
    Många kramar - massor av kärlek

    SvaraRadera