onsdag 21 mars 2012

ett två tre sol

"And I'm thinking I prefer not to be rescued"


efter sju dagars meningslöshet och orkeslöshet och ledsamhet och tristess kom en dag igår som förvånade mej för att den kom med glädje

med en vän i stan, med en massa prat om allt mellan himmel och jord, om sådant som spelar roll och gör en glad,

vi hamnade bland hårfärger - där vi letade oss fram bland chokladbrunt, gyllenbrunt, hasselnöt, mahogny och kastanj

väl hemma med hårfärg insåg jag att jag gillar mitt ljusa hår



vi har iallafall sått blommor tomater paprika och chili och nästan allt är på väg upp



ibland tänker jag att om jag inte sover en hel natt snart så dör jag av trötthet

men kan man det?




kärlek och närhet och jag kan inte bete mej alls längre



vi är kanske inte kapabla till att ha en normal relation hur vi än vrider och vänder på det

jag har inte den förmågan oavsett, det vet ju alla sedan innan



hur mycket av sej själv ska man ge upp för att kunna vara med någon annan?



men idag,

jobbintervju och sol och jag kan bete mej normalt igen, jag kan vara en normal individ, en vuxen människa och en förbannat trevlig sådan



plus minus noll är alltid lika med femton - vem försöker lura vem?



"And don't you think I wish that I could stay?"



ärtor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar