fredag 25 november 2011

sjukhusets nötskal

det var alltså såhär att jag skulle ringa kirurgmottagningen idag för att få et nytt recept innan helgen... så det gjorde jag.

jag fick inget svar på varför jag inte fått något svar på mina två receptförnyelser via minavårdkontakter (som är så himla bra att sköta sina ärenden genom när det faktiskt fungerar). till saken hör att min första receptförnyelse skickade jag in där den 11:e november. det är ju bara ett par dagar sedan.... man ska få svar inom 5 dagar. det är ju logiskt.

svaret blev, som vanligt!, "det har inte jag hand om"
det är många på sjukhuset som inte har ansvar när man ställer frågor, det vill jag lova.

hon skulle i alla fall försöka ordna ett recept idag. när hon frågade om jag klarade mej över helgen sa jag nej och fick då höra att jag "skulle tänkt på det tidigare" och att "du kunde ju ringt tidigare".

ja, det kunde jag. jag kunde förstått redan från början att sjukhusets system inte skulle fungera, och så kunde jag ringt innan jag ens öppnade den sista förpackningen medicin. jag kunde insett redan från början att hur jag än gör så är det ju såklart mitt eget fel oavsett.

det är bäst att komma ihåg detdär.

2 kommentarer:

  1. Ja du, sjukhuset eller apoteket för den delen, var ska man börja?! Själv fick jag ut för lite grejer i veckan på apoteket och fick sedan ursäkten att leverantören skickat fel. Hej apoteket! Ni kanske ska kolla mot recept innan ni lämnar ut eller?! Vad gäller sjukhuset är det ju hopplöst! Jag har fortfarande inte fått återbesök bara för att jag råkar jaha en kirurg som undervisar och har sig, och dessutom ska börja trappa ner. En kompis som opererades efter mig har redan fått tid för op. Livegen i detta system! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med - det är värdelöst när det inte fungerar!
    Nu har jag ju inte haft just dessa problemen, men jag hade blivit GALEN och icke så vänlig i telefonen kan jag berätta...
    Hoppas du får dina grejer - man är ju lite beroende av dem.
    Många kramar

    SvaraRadera