onsdag 2 november 2011

note to self

note to self och ett stort jävla komihåg;

det är okej att vara arg när någon gör en ledsen. bara därför. det har man rätt till.

man har också rätt till att då välja att inte vilja se den personen igen. jag gör det nu. jag vet att om jag ser honom så kan jag inte vara arg, det har varit så varje gång. så jag har svalt det gång på gång. jag har hållt det inom mej. och nu finns det för mycket ilska inuti. nu finns det snart inga gränser. och egentligen bottnar alltihop i att du gör mej ledsen och sårar mej igen och igen. och igen.

du får inte göra mej såhär ledsen. det bara är så.

jag måste tänka mer på mej själv än på dej. det är mej själv jag måste ta hand om. det är jag som är viktigast att vara ärlig mot. det är bara mina egna känslor jag måste bära på. mina egna tankar. och när jag väl inser och märker att du får mej att må dåligt, då är valet inte lika svårt.

fast det är klart att det gör ont. det gör ont att leva. och det ska det göra, sägs det. det ska kännas att man lever.

1 kommentar:

  1. Det gör ont, ja!
    Så in i h-vete...
    Kram, söta du.
    Suck...

    SvaraRadera