tisdag 22 november 2011

ett val.

vem av er läser från Belgien? nyfiken är mitt andranamn, vet ni. visste ni det?


jag ska be att få tala om att när jag inte skriver, då är det oftast bara bra det mesta - då kan jag ta tag i allt jag behöver få gjort, då har jag lust att göra annat, ja ni vet. sådär som man gör. när livet bara flyter på.

idag hamnade jag i en bil och vi i växjö
och jag kände hela dagen att jag lever, utan att ens ha tid att känna efter
utan att ens tänka en enda tanke

jag ligger mitt i funderingarna kring att flytta in hos någon och att säga upp lägenheten alternativt hyra ut den i andrahand. jag har dessutom sökt jobb långt upp i landet och kommer med all säkerhet att flytta om jag får det.

nåja. det är en bra bit dit.

jag har två val nu, jag kan välja att tänka tillbaka, att tänka på honom och all saknad och fastna där och gråta en skvätt. det skulle inte skada, men det skulle heller inte leda någonstans. val nummer två är att bara fortsätta leva som vore det helt självklart att livet faktiskt går vidare och kan kännas bra igen.

men ser ni, jag har ett val nu, det har kommit till en punkt där jag inte andas saknad, där jag inte äter tomhet och där jag inte vaknar med kroppen full av ensamhetsångest

jag har ett val nu - och jag är inte så dum som jag ser ut.
jag har hittat tillbaka till mitt leende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar