torsdag 1 december 2011

picket unt packet

Nu är det såhär att vi ska flytta. Den här lägenheten hyrs ut i andrahand och Hemlis och August och jag, vi ska bosätta oss i en annan lägenhet. I den andra lägenheten befinner sej redan en man och en hund. En hund som Hemlis hälsat på en gång. Hemlis var rädd, om hunden rörde sig snabbt eller tittade åt hans håll. Men! Så fort hunden vände ryggen till och gick iväg, då var det en som följde efter nyfiket. Jag drar slutsatsen att han inte är så himla jätterädd..
August klarar sej undan mest för att han bor i en bur. Han blev rädd ändå, men hunden kommer ju inte åt honom.

Vi flyttar innan jul är det tänkt. Alldeles snart. Vi bryr oss inte om julpynt och sånt det här året. Jag har mina snöglober - har jag berättat om alla dom? - jag verkligen älskar min samling och jag önskar mej ingenting annat i julklapp än fler snöglober - och dom tar jag med mej. Allt annat känns lite onödigt när man mitt i allt ska ta sitt pick och pack och låta det ligga ett tag i flyttkartonger. Mycket av mina grejer ska bara rakt upp på vinden.

Detta var bara lite information. Om vad som händer i mitt liv. Om en bråkdel av allt som händer. Det händer hur mycket som helst. Det är mycket nu. Jag hinner som vanligt inte med och blir förvirrad, men jag gillar den där förvirringen på något sätt. Innan jul ska vi också hinna med en hel julbakshelg, Les Miserable, två tentor, återbesök hos psykologen, en glöggmysdag, en del träning, julkortsskrivning, och helst ska jag få en del jobb också.
Sa jag att det var mycket nu? Jag menade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar