fredag 23 december 2011

en god jul.

Det är väldigt underhållande att sitta i timmar och titta på en hund och en katt som försöker bekanta sej med varandra och bli kompisar.


Allt ordnar sej. Det är ett som är säkert.

Jag har knappt alls ont i magen mer.
Jag har inte behövt vara på sjukhuset på länge nu.
Jag har hittat rutiner som får mej att må bra.
Jag är på plats i en lägenhet med katt och hund och kanin och sambo (kombo?).
Jag har jobb och tillochmed två i januari.
Jag ska läsa en fortsättningskurs på handikapp- och rehabiliteringskursen jag läst på distans under ett år.


Jag behöver inte oroa mej - det har han gjort klart.


Och då gör jag inte det mer.
Vet ni hur skönt det är? Att få vila?


Jag vill önska en väldigt god jul till alla er, ni som läser här, ni som kommenterar, ni som bryr sej.
Det är ni som hållt mej ovanför ytan de gånger jag varit på väg att drunkna i allt vad ångest, sjukdom och smärta heter. Jag bryr mej också väldigt mycket om er, och för mej spelar ni en större roll än ni kan ana.


God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar