måndag 12 december 2011

ett litet troll.

Jag verkligen älskar det Johanna Frändén skrev på Aftonbladet efter El Clásico;

- Matchen hade inte börjat när Bernabéustadion exploderade i en glädjescen med en fråga på allas läppar: "Är det här på riktigt, vad är det som har hänt?' Nittio minuter senare klev Barcelona av planen med ett svar till resten av världen: 'Ett litet olycksfall i arbetet bara, allt är som vanligt." -

Så var det med det. Igen.

Så fort jag har pengar ska jag resa till Barcelona igen, jag saknar dej något fruktansvärt ibland. Jag var en helt annan människa hos dej och jag saknar den människan också. Jag saknar alltihop.
och samtidigt trivs jag som fisken i vattnet i livet precis just nu.



Jag var hos frisören idag, ganska nyss. Mamma sponsrade. Kanske tyckte hon att mitt hår var slitet.. Det var det. Men, det är lyx att gå till frisören när man inte har några pengar, ska ni veta. Jag njöt varje sekund. Och jag kom därifrån nöjd.

Tills mamma fick se - "oj du ser ut som ett litet troll..."





Vad säger ni?

Nåja, så illa var det inte, för ordet "skitsnyggt" var med i samma mening lite senare. Det tar jag till mej. Att jag är ett skitsnyggt troll. Jag visste inte ens att sådana fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar